mandag 8. februar 2010

Et lite musikktips

Tenkte jeg skulle skrive litt om et band jeg liker og vil anbefale: The Morning Benders.
Jeg oppdaget bandet i sommer da jeg så igjennom band som skulle til Øya og hvilke jeg kunne tenke meg å se. Jeg hørte på noen av sangene på youtube og likte de med en gang. Guttene kommer fra Berkley, California og spiller en slags indierock/alternativ musikk. Sangene er ganske rolige, med fin tekst og behagelige toner. Bandet minner meg om band som Vampire Weekend, The Coral og Death Cab for Cutie. Hittil har de kommet ut med et debutalbum som heter Talking Through Tin Cans. Sanger jeg liker spesielt godt fra dette albumet er Waiting for a war, Boarded doors og Crosseyed. Hvis du liker indierock og litt alternativ musikk så er denne gruppen helt klart verdt å sjekke ut. Det er et up and coming band som vi helt klar vil se mer av fremover. Jeg venter i spenning på neste album.



Bilde: http://latimesblogs.latimes.com/buzzbands/images/2008/01/07/themorningbenders.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar