mandag 18. januar 2010

Mine sjangervalg våren totusenogti

Hvilke sjangre har jeg skrevet i?
Tidligere har jeg skrevet sjangrenene essay, skjønnlitterærtolkning, artikkel, novelle og fortelling.

Hvilke sjangre liker jeg?
Jeg liker å skrive artikkel, skjønnlitterær tolkninger og essay. Jeg liker å skrive essay og artikkel fordi man kan skrive om aktuelle saker og ting som opptar oss. Jeg liker også å skrive skjønnlitterære tolkninger fordi det er noe jeg føler at jeg får til og mener jeg har et godt øye for å se det underliggende bak en tekst.

Hvilke sjangre liker jeg ikke?
Jeg liker ikke å skrive fortelling eller novelle fordi jeg ikke er så kreativ og flink til å komme opp med en god historie. Jeg liker heller ikke å skrive kåseri fordi det er ikke lett å skrive humor uten at det blir teit eller for overdrevet.

I hvilke sjangre har jeg oppnådd best resultater?
Jeg har oppnådd best resultater med artikkel, essay og skjønnlitterære tolkninger.

Hvilke sjangre åpner for skriving om temaer jeg er interessert i?
Sjangre som åpner for temaer jeg er mest interessert i er essay og artikkel. I disse sjangrene kan man egentlig skrive om hva som helst og aktuelle temaer.

Hvilke sjangre er mest aktuelle for eksamensskriving?
Sjangre som er mest aktuell for eksamensskriving er skjønnlitterær tolkning og artikkel. Det er det jeg har oppnådd best resultater på og de jeg liker best å skrive. Essay er et godt alternativ også, men jeg har ikke fått like bra resultater i denne sjangeren.
Bilde:
http://elise.trykker.com/files/2008/01/skrive.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar