mandag 21. september 2009

Steg 1--> Steg 2

Å lese to bøker var forsåvidt en enkel oppgave. Begge bøkene Doppler og Naiv. Super. var morsomme og jeg likte å lese de. Finne en problemstilling og komme igang med å skrive er virkelig ikke lett. Jeg er nå offisielt stressa og klarer ikke å få gjort noe som helst.

Den beste problemstillingen jeg har kommet opp med er:
"Hvordan skriver Erlend Loe om hva som er meningen med livet og hvordan reagerer karakterene i Doppler og Naiv. Super. som ikke ønsker å følge strømmen slik de fleste gjør?"

Jeg sliter også med å finne andre kilder som kanskje skriver litt om meningen med livet. Det er viktig å trekke inn andre synspunkter, men hvor skal jeg få de fra?

Men for all del, dette ordner seg. Ingen grunn til panikk. Optimisme er viktig!

2 kommentarer:

  1. Fra 142 og utover i Spenn står det en del om postmodernismen, og en helt egen del om akkurat Erlend Loe. Det kan kanskje være smart å knytte det opp til denne delen av litteraturhistorien?

    SvarSlett
  2. Tipset fra Eirik er godt, følg det. I fjor skrev en av mine elever en god oppgave med denne problemstillingen: "På hvilken måte fremstiller moderne nordiske forfattere samfunnets ”flinkhetskultur”?" Den kan du godt tilpasse til din oppgave.

    SvarSlett