onsdag 28. oktober 2009

Vi bruker nye og fancy læringsmetoder

For å lære om Ibsens liv og verker ble vi delt inn i grupper og vi fikk tildelt en oppgave. Vår gruppe fikk for eksempel i oppgave å skrive om stykke Hedda Gabler. Vi skulle samle sammen stoff og legge det ut på klassens wiki. Vi fikk i hjemmeoppgave å lese på hva de ulike gruppene hadde lagt ut og lage to spørsmål til en Ibsen'quiz. På skolen skulle vi ta quizen med spørsmål fra alle i klassen. Lærte jeg noe av dette? Ja, det vil jeg si. Jeg lærte mye fra teksten vi la ut i wikien, i tillegg til at jeg fikk kunnskap fra det de andre hadde lagt ut. Jeg var nødt til å lese om de andre temaene siden vi skulle ha en test. Hadde vi bare hatt i oppgave å legge noe ut på wikien hadde det ikke vært like mye utbytte, fordi da hadde jeg sannsynligvis bare lest det vi hadde skrevet.
Konklusjon: jeg liker nye og fancy læringsmetoder.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar